PROGRAMOK

ELŐADÁSOK

A pályázat keretében meghatározott célokat és lehetőségeket figyelembe véve egy szakmai értelemben több modulra épülő programot dolgoztunk ki, amely a gyerekeknek egyszerre kínál és mutat alternatívát, és nyújt menedéket az élet különböző helyzeteinek feldolgozásához, a társadalom legkülönbözőbb szintjein élő emberek elfogadásához, megértéséhez. Az előadások programja olyan szakmai modulokra épül, amelyek követik a költészet életszerű szituációinak kettős, érzelmi és értelmi alapú feldolgozásának lehetőségeit. Az előadásokkal célunk a megjelölt témák mentén az információk, ismeretek bővítése, a mindennapi helyzetekben tanúsítható viselkedési módok, magatartásminták meghatározása, a státuszgyakorlatok révén az alá-fölé- és a mellérendeltségi helyzetek kipróbálása és kezelése, a valós kapcsolati hálók kialakítása és karbantartása, a morális kérdések helyes kezelése.

 

Az előadások az alábbi témák mentén haladnak:

o a társadalmi egyenlőség kérdésének fontossága (egyenlőtlenség területe: nemi, faji, etnikai, vallási alapú hátrányos megkülönböztetés)

o partneriskolával és térségével kapcsolatos ismeretek

o az önkéntesség fontossága

 

HETI DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK

A heti délutáni foglalkozások célja, hogy a gyerekekben tudatosítsa az adott kérdéskör mondanivalóját, problematikáját, a dilemmák feloldhatóságát, segítsen helyesen gondolkodni az erkölcsi kérdésekben, illetve mások megítélésében.

A beszélgetések prózai formában, de könnyen megérthető, felfogható nyelven közelítik meg azokat a témákat, amelyek az előadásokon elhangzanak, illetve bemutatásra, kipróbálásra kerülnek.

 

A heti délutáni foglalkozások az alábbi témák mentén haladnak:

 

o a társadalmi egyenlőség kérdésének fontossága (egyenlőtlenség területe: nemi, faji, etnikai, vallási alapú hátrányos megkülönböztetés)

o partneriskolával és térségével kapcsolatos ismeretek

o az önkéntesség fontossága

PÁLYAORIENTÁCIÓS FOGLALKOZÁSOK

A foglalkozások célja a megismert kompetenciák révén történő orientáció, a mindennapi helyzetekben tanúsítható viselkedési módok, magatartásminták meghatározása, az egyéni célok megismerése, kijelölése, a státuszgyakorlatok révén az alá-fölé- és a mellérendeltségi helyzetek kipróbálása és kezelése, a valós kapcsolati hálók kialakítása és karbantartása, a morális kérdések helyes kezelése.

A tervezett pályaorientációs ismeretanyag egy új filozófiát közvetít a fiatalok számára, amely révén lehetővé válhat az életpálya-szemlélet elsajátítása, a személyes élet perspektíva megtervezése iránti igény felkeltése, valamint az önismereten és a pályaismereten alapuló pályaválasztási döntés előkészítésének fontossága.

 

KULTURÁLIS PROGRAMOK

Azt szeretnénk, ha a pályázati programban résztvevő diákok az igényes, értékes, de könnyen fogyasztható kultúrával találkoznának, ezért több különböző stílusú zenekar és előadó koncertjén vehetnek részt. Mások mellett Huzella Péter Kossuth-díjas zeneszerző-előadóművész, Gerendás Péter Liszt-díjas zeneszerző-előadóművész, a kultúra fiatal nagykövete, a Kávészünet zenekar, a Kaleidoszkóp-díjas Sajtkukacz együttes és Bakos-Kiss Gábor színművész előadását is megnézhetik.

A zenei programsorozat a kulturális identitás és értékmegőrzés mellett felhőtlen szórakozás keretében segít közelebb vinni a foglalkozásokon is alkalmazott költészetet a gyerekekhez.

A zenekari koncertek interaktívan zajlanak, és jellegük miatt maradandó élményt nyújtanak a fiataloknak. Különösen azzal, hogy emberközelivé válik a költészet és megérzik, megértik, hogy a versek szerzői is elsősorban emberek, akik éppúgy megélték az általunk is átélt helyzeteket, mint mondjuk az előadók vagy maguk a tanulók.

 

SZEMÉLYES TALÁLKOZÓK

A partneriskolák tanulóinak és pedagógusainak közös személyes találkozója a projekt megvalósítása során két alkalommal valósul meg.

A találkozók egymás iskolájának meglátogatását jelentik a projektbe bevont tanulók és pedagógusok részéről, vagyis az első alkalommal az egyik intézmény projektbeli résztvevői látogatnak el a partner intézményhez, míg a második alkalommal ugyanez fordítva történik.

Mindkét alkalommal közös szabadidős programon vesznek részt a tanulók és a pedagógusok, ezen a vendéglátó intézmény saját kulturális értékeit, sportsikereit mutatja be a partner intézmény diákjainak és pedagógusainak (pl. szakkörök, foci és kézilabda csapat bemutatója, énekkar és közös éneklés). Mindez nagyban hozzájárul iskoláink és pedagógia programjaink kölcsönös megismeréséhez.

7 Responses to “PROGRAMOK

  • You put the lime in the councot and drink the article up.

  • Yup thank you, I was in the dark about all of this. Great guide and as above I would have never talked to the drunk if I hadn't read this. Can't wait for my crop tomorrow, woo hoo!

  • Possibly hair balls. You can by hair ball remedy over the counter for cats at most Walmart’s and other stores. Check the cat for worms also. There is also hair ball dry cat food in stores. Most cat’s love it. The purr can be stress, of just a very happy cat.

  • Alguém quis contratá-lo, deve ser alguém da oposição …Bem que eles poderiam contratá-lo mesmo, já que não conseguem fazer o que deveriam fazer com a competência e coragem que o Sr. faz. Mas que seria bom, seria, iria incomodar mais ainda a petralhada, e se eles precisarem colaborações para pagar o salário de 30 paus, pode contar com a gente!

  • ne mutlu size..böyle baÅŸarılı,mutlu çocuklar olduklarına göre sevildiklerinin farkındalar demektir..sevgiyi hissettirmek ve yaÅŸatmak; allı pullu cümlelerle dile getirmekten çok daha önemli,sadece çocuklar için deÄŸil hepimiz için..Ä°nÅŸallah biz de böyle bir aile olabiliriz…

  • Quienes trabajamos con países emergentes de latinoamerica sabemos, que los contactos son importantes, querido Suso, pero lo es mucho más crear una relación de confianza, que no se logra si no la cultivas durante muchos años. En mi caso también llevaría escribir un post más largo, pero hasta el Q4 no podré hacerlo.Vota el comentario: 1  0

  • Hey, VMS has great directory structure! What’s so bad about NODE::DEVICE:[.DIR.DIR2]FILE.EXT;VERS ?And once you figure out what the GOLD key is, it’s all a breeze.^ZEXIT^Z^Z

Hozzászólás a(z) Jaylen bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>